Sebastian Sandberg i Mattias Nordengren są serwisantami w Element Logic Sweden, ale obaj mają nieco inne podejście do swojej pracy. Sebastian, który pracuje w firmie od dwóch lat, jest technikiem objazdowym i obsługuje przedsiębiorstwa na terenie całej Szwecji, a także innych krajów m.in. Finlandii. Ponadto zajmuje się wsparciem działu niemieckiego oraz klientów Element Logic na Litwie i we Francji. Pomagał on również zdalnie brytyjskiemu oddziałowi przy uruchamianiu systemu, zanim dział ten zatrudnił własnego technika, którego Sebastian przeszkolił z podstawowych informacji dotyczących obsługi AutoStore. Obecnie oddział w Wielkiej Brytanii ma własną grupę lokalnych serwisantów.
– Przeszedłem do Element Logic z branży budowlanej i zostałem poddany wewnętrznemu szkoleniu z obsługi AutoStore. W codziennej pracy w firmie kontrola i odpowiedzialność należą w całości do ciebie, a więc możesz organizować sobie pracę tak, jak tylko chcesz – mówi Sebastian.
– Zatrudniając wszystkich naszych serwisantów, braliśmy pod uwagę ich osobowość i zainteresowania techniczne. Mamy bardzo zróżnicowane zaplecze techniczne – mówi Mattias, który przez trzy lata był również obwoźnym serwisantem, a obecnie jest technikiem obsługującym Boozt – największego klienta Element Logic i użytkownika najrozleglejszego na świecie systemu AutoStore.
Uważa on, że oba sposoby pracy mają swoje zalety, ale oczywiście większe zaangażowanie i lepsze zrozumienie potrzeb klienta można zdobyć, gdy jest się serwisantem obsługującym daną firmę.
Dostępność systemu ma kluczowe znaczenie
Mattias, który wcześniej był pracownikiem konstrukcji budowlanych, również został gruntownie przeszkolony z zakresu AutoStore. W Boozt pełni funkcję Lidera Zespołu i Menedżera-Rezydenta ds. Inżynierii. Oznacza to, że jest on odpowiedzialny za rozwój usług oraz za kontakt z klientami i dostawcami.
– Sprawdzam bieżące problemy związane ze wsparciem i to, które kwestie powinny być traktowane jako priorytet. Może to obejmować zarówno naprawy awaryjne, jak i serwis prewencyjny, który odbywa się z antresoli obok systemu, gdzie pracują roboty. Dysponujemy również zdalnym połączeniem, dzięki czemu możemy rozwiązywać problemy na odległość; jeśli coś jest nie tak z jednym z robotów, możemy instruować klienta przez telefon i zamówić technika. AutoStore jest rozwiązaniem wspieranym zdalnie, co upraszcza zarówno obsługę i wsparcie, jak i minimalizuje ryzyko finansowe oraz niebezpieczeństwo odniesienia obrażeń przez pracowników. Oznacza to również, że ograniczamy konieczność fizycznego docierania do klientów w porównaniu ze zwykłymi magazynami ręcznymi. Cała ta praca ma na celu utrzymanie dobrej dostępności AutoStore, w ramach której system powinien być zawsze w ruchu – mówi Sebastian.
W jaki sposób można wpłynąć na dostępność systemu?
– Dbamy o to, aby moduły były zawsze serwisowane prewencyjnie, a w razie awarii jak najszybciej naprawiane. W ramach serwisowania prewencyjnego dokonuje się przeglądu kilku elementów, na przykład poprzez czyszczenie gniazd szczotek napędu i wymianę pasków napędowych, a, jako że system jest wyjątkowo czuły, czujniki i pojemniki muszą być zawsze utrzymywane w czystości i wolne od brudu i kurzu. Roboty powinno się na bieżąco aktualizować, aby zawsze były wyposażone w najnowszą technologię i zapewniały obiecany czas pracy. Analizujemy również, co poszło nie tak, a co się sprawdziło. Działanie to może mieć też na celu określenie przyszłych możliwości rozwoju. Często zdarza się również, że klienci stosunkowo szybko zauważają, iż muszą zmodernizować swoją automatykę – mówi Mattias.
Coraz bardziej rozbudowana rola, ze względu na którą serwisanci zbierają wiele pochwał
Technicy Element Logic coraz częściej obsługują również resztę technologii klientów. Wcześniej przeważnie korzystano z rozwiązań firm zewnętrznych, ale ponieważ oferta zmierza w kierunku kompleksowych rozwiązań, serwisanci muszą również znać się na technologii przenośników, technice pakowania i innych rozwiązaniach w zakresie obsługi przepływu materiałów. Technicy cieszą się popularnością wśród klientów Element Logic, co wyraźnie pokazuje coroczna ankieta w której otrzymali wysokie noty.
– Myślę, że ma to dużo wspólnego z faktem, iż mamy bardzo dobre procedury, a firmie Element Logic udaje się rekrutować kompetentnych pracowników. Jako serwisant naprawdę czujesz się częścią zespołu ze świetną kadrą kierowniczą na czele, która dostrzega nas i sprawia, że dla naszych klientów dajemy z siebie wszystko. Dla wielu jest to coś więcej niż praca i myślę, że widać to podczas spotkań z klientami – podsumowuje Sebastian.