Zwrot z inwestycji w zaledwie 12 miesięcy: historia sukcesu The Hut Group

Grupa THG plc (The Hut Group) to znana na całym świecie grupa e-commerce z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Jej flagowe oprogramowanie e-commerce, Ingenuity, dostarcza markom kompleksowe rozwiązania, które pozwalają skutecznie docierać do ogromnej globalnej bazy konsumentów i rozwijać się w obszarze e-commerce.

Ekspansja firmy 

Dzięki szerokiej globalnej sieci realizacji zamówień, składającej się z 16 strategicznie zlokalizowanych magazynów, THG umożliwia wysyłkę do ponad 190 miejsc na całym świecie. Oprócz rozbudowanych możliwości wysyłkowych, firma oferuje znacznie więcej – wspiera ponad 300 serwisów internetowych, zapewniając skuteczne dotarcie i wyjątkową obsługę różnorodnych rynków.

Grupa Hut, która niedawno utworzyła centrum realizacji zamówień w Manchesterze, dostrzegła korzyści płynące z wdrożenia rozwiązania w zakresie automatyzacji magazynu, która jest zarówno elastyczna, jak i przyjazna dla użytkownika, a także zapewnia szybki zwrot z inwestycji (ROI). Przy operacjach na taką skalę, wymagających obsługi miliona jednostek dziennie, jedynym realnym rozwiązaniem była automatyzacja. Stawiając na pierwszym miejscu wydajność i zdolność adaptacji, THG dążyło do optymalizacji działań operacyjnych i maksymalizacji korzyści płynących ze swojej nowej placówki.

Inwestycja w automatyzację

Grupa Hut podjęła strategiczną decyzję o zainwestowaniu w system AutoStore i skorzystała ze specjalistycznej wiedzy Element Logic podczas wdrożenia. Firma Element Logic zakończyła pełną instalację systemu magazynowego AutoStore w ciągu zaledwie trzech miesięcy – płynnie integrując 256 robotów, 13 portów przenośnikowych i 56 portów karuzelowych, a także ponad 300 tys. pojemników magazynowych. W rezultacie, sześć tygodni po instalacji, system składał się z 10-ciu milionów jednostek.

W odpowiedzi na rosnące wymagania wynikające z rosnącej działalności, firma THG zdecydowała się włączyć dodatkowe 124 roboty do swojego systemu magazynowego AutoStore, zwiększając całkowitą ich liczbę do imponującego poziomu 380 robotów. Dzięki zwiększonej automatycznej sile roboczej i zoptymalizowanemu systemowi magazynowemu, THG jest w stanie sprostać wyzwaniom powiększającej się firmy, zapewniając niezrównaną wydajność i produktywność.

Efekty wdrożenia

Wdrożenie systemu AutoStore przyniosło natychmiastowe i widoczne rezultaty, zasadniczo usprawniając operacje magazynowe THG.

Oto niektóre z efektów:

  • Zwiększona produktywność: Wdrożenie systemu AutoStore od razu poprawiło wydajność, skutkując niesamowitym wzrostem w zakresie szybkości kompletacji zamówień i znaczną poprawą jej dokładności. Wyjątkowa wydajność systemu oraz praktycznie wyeliminowanie błędów kompletacji poskutkowało znacznym zmniejszeniem zapotrzebowania na siłę roboczą;
  • Zwiększone zadowolenie klienta: Większa dokładność kompletacji zaowocowała mniejszą liczbą błędów i szybszym czasem przetwarzania, co doprowadziło do polepszenia w zakresie poziomu realizacji zamówień i większej satysfakcji klienta. W efekcie miało to pozytywny wpływ na odnawialność zamówień i wskaźniki utrzymania klientów. 
  • Niższe koszty pracy: THG nie tylko obniżyło koszt pracy w magazynie, ale również umożliwiło pracownikom objęcie bardziej stymulujących, wartościowych stanowisk. Co więcej, przy mniejszej liczbie pracowników w magazynie, ogólne bezpieczeństwo operacji wzrosło, co przyczyniło się do poprawy satysfakcji pracowników z wykonywanej pracy.
  • Zwrot z inwestycji: Wdrożenie systemu AutoStore z powodzeniem spełniło pierwotne wymagania THG, zapewniając szybki zwrot z inwestycji. Zwrot ten imponująco przewyższył początkowe oczekiwania, a koszt inwestycji zwrócił się w czasie krótszym niż rok.

Wdrożenie systemu AutoStore w naszym centrum operacyjnym w Manchesterze miało istotny wpływ na satysfakcję naszych klientów – mówi John Gallemore, Executive Director, Chief Operating Officer w The Hut Group.

Jesteśmy dumni z partnerstwa z THG, którego celem było wdrożenie przełomowego systemu AutoStore. Wyjątkowy wzrost produktywności, większe zadowolenie klienta, zmniejszone koszty pracy i szybki zwrot z inwestycji podkreślają niesamowitą siłę automatyzacji w optymalizowaniu efektywności magazynu – mówi Jeremy Clouston-Jones, Managing Director w Element Logic.

Kluczowe liczby:

  • 300 tys. pojemników
  • dostarczanie ponad 10 tys. pojemników na godzinę
  • 56 portów karuzelowych
  • 13 portów przenośnikowych
  • Instalacja przeprowadzona w zaledwie 3 miesiące w trakcie pandemii COVID-19
  • 10 mln jednostek wprowadzonych do grida (konstrukcji aluminiowej) w sześć tygodni

Ciekawe fakty:

  • Konie pociągowe – roboty AutoStore przeciętnie pokonują 16 tys. km każdego dnia (to odległość z Manchesteru do Melbourne) i obsługują ponad 7000 pojemników na godzinę.
  • Zielona linia – aby działać bez przerwy, AutoStore wymaga mocy 38,595 W – mniej prądu niż 48 tosterów.
  • Kompaktowe przechowywanie – ustaw 300 tys. pojemników AutoStore jeden na drugim, a sięgną wysokości 99 tys. m ponad powierzchnią Ziemi – czyli właściwie samego kosmosu!
  • Pojemność magazynowania – około 360 mln szminek do ust zmieści się w 300 tys. pojemników AutoStore – co odpowiada 22 500 m³ pojemności magazynowej.

 

Skontaktuj się z Element Logic i odkryj jakie korzyści AutoStore może dać Twojemu magazynowi