Mężczyzna w kasku i żółtej kamizelce montuje siatkę AutoStore.

Wdrożenie AutoStore z Element Logic – od A do Z

Inwestując w automatyzację, należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Pokazujemy, jak od strony naszych specjalistów wygląda proces wdrożenia systemu AutoStore.

„Dzięki szerokiej i specjalistycznej wiedzy, przyjaznemu dla użytkownika oprogramowaniu i ponad 35-letniemu doświadczeniu w intralogistyce, Element Logic znajdzie optymalne rozwiązanie dla Ciebie i Twojego przyszłego rozwoju”, wyjaśnia Niklas Poulsen, Sales Manager w Element Logic.

W 2020 roku hurtownia elektroniki CBK wybrała AutoStore od Element Logic do optymalizacji swojego magazynu. Zobacz w filmie, jak od A do Z wyglądał proces wdrożenia:

Nawiąż Partnerstwo

Pierwszym krokiem w kierunku automatyzacji jest kontakt ze specjalistami z zespołu sprzedażowego Element Logic. Dzięki swojej rozległej wiedzy i doświadczeniu we wdrażaniu systemów automatyzacji magazynów i AutoStore, są oni liderem w wykonywaniu obliczeń zwrotu z inwestycji i analiz zwrotu kosztów tak, aby znaleźć indywidualne rozwiązanie dla Twoich obecnych i przyszłych potrzeb.

Nasz zespół kalkuluje wszystkie aspekty Twojej działalności. Niektóre obliczenia są proste, np. ilu pracowników będziesz potrzebować do obsługi systemu. Ale sprawdzamy również, ile zaoszczędzisz na zmniejszeniu błędów ludzkich przy kompletowaniu towarów i o ile wzrośnie satysfakcja klientów, gdy otrzymają szybsze i bezpieczniejsze dostawy.

„Na koniec szacujemy budżet i ramy czasowe wdrożenia” – mówi Poulsen.

Dwóch mężczyzn wskazuje i patrzy na prezentację rysunku rozwiązania AutoStore.
ROZWIĄZANIE SZYTE NA MIARĘ: Każdy magazyn AutoStore jest inny, bo każdy klient ma nieco inne potrzeby.

Projektowanie magazynu skrojonego na miarę Twoich potrzeb

Po ustaleniu Twoich potrzeb i preferencji, do pracy przystępuje nasz zespół projektantów systemów. Ścisła współpraca z zespołem sprzedaży i Kierownikiem Projektu, wykorzystanie doświadczenia i kreatywności pozwala zaprojektować odpowiednie rozwiązanie dla Twojego magazynu. Nie ma dwóch równych magazynów AutoStore.

„Spędzamy dużo czasu na analizowaniu i obliczeniach po to, by zrozumieć Twoje potrzeby”, wyjaśnia Lasse Vik, Product Manager AutoStore. Vik projektuje systemy dla wszystkich klientów, niezależnie od wielkości, kształtu i wyzwań przyszłego klienta.

Zbliżenie zdjęcia Lasse Vik w czerwonym polu z cytatem:

Po podpisaniu z nami umowy, przydzielamy Ci Kierownika Projektu, który będzie koordynatorem na wszystkich etapach i mostem pomiędzy Tobą a zespołem projektującym i budującym system. W ten sposób masz jeden kontakt, co ułatwia śledzenie postępów prac.

„Otwarta i szczera rozmowa z klientem na temat wszystkich detali to klucz. W ten sposób obie strony czują się pewniej”, wyjaśnia Nils Grille, Kierownik Projektu w Element Logic.

Kierownik Projektu Nils Grille koordynuje i kontroluje jakość procesu - zapewniając płynną i precyzyjną realizację.
CZYNNIK SUKCESU: Kierownik Projektu Nils Grille koordynuje i kontroluje jakość procesu – zapewniając płynną i precyzyjną realizację.

Aby mieć pewność, że stworzymy najlepsze możliwe rozwiązanie, zespół projektowy tworzy kilka modeli 3D i przeprowadza symulacje. Dadzą one wyobrażenie o tym, czego możesz oczekiwać od wyniku końcowego w zakresie pojemności i wydajności.

„Kiedy przygotujemy wstępny plan w oparciu o Twoje potrzeby i dostępną przestrzeń, przedstawiamy Ci go i wspólnie ustalamy, w jaki sposób przeprowadzimy instalację” – mówi Grille.

Mężczyzna pracujący przy AutoStore przy trzech ekranach komputerowych.
DLA WSZYSTKICH MAGAZYNÓW: Każdy budynek ma swoje zalety i wady, a specjaliści z Element Logic ciężko pracują, aby znaleźć idealne rozwiązanie dla dostępnej przestrzeni.

Dostawa i budowa

AutoStore można porównać do zaawansowanego zestawu Lego. Twój Kierownik Projektu odpowiada za koordynację zasobów i dostaw, aby zapewnić płynną fazę budowy.

„Jako Kierownik Projektu dbam o to, aby wszystkie elementy dotarły we właściwym czasie. W trakcie ponad 35 lat działalności Element Logic nie miał żadnych znaczących opóźnień w realizacji projektu. Nasi klienci bardzo cenią naszą odpowiedzialność i terminowość”, wyjaśnia Grille.

Zbliżenie zdjęcia Nils Grille, Kierownik Projektu, Element Logic w czerwonym polu z cytatem:

Po dostarczeniu materiałów, ekipa budowlana pracuje nad jednym z bardziej czasochłonnych etapów polegającym na pomiarze siatki i montażu pierwszych aluminiowych kolumn. Każdy etap budowy jest przeprowadzany ostrożnie i dokładnie, aby uniknąć błędów, które mogłyby wpłynąć na późniejsze etapy.

Ręce używają linijki do pomiaru odległości aluminiowych kolumn siatki AutoStore.
ZORIENTOWANY NA SZCZEGÓŁY: Jedno małe odchylenie w fundamencie zagraża efektowi końcowemu.

„Po wykonaniu fundamentów, reszta siatki jest szybko stawiana rząd po rzędzie przez naszych doświadczonych pracowników z zespołów konstrukcyjnych”, wyjaśnia Grille.

Rozwiązanie AutoStore jest dostosowane do dostępnej przestrzeni, potrzeb i wymagań. To niestandardowe rozwiązanie obejmuje nie tylko samą sieć, ale także antresolę, porty i wszystko inne niezbędne do funkcjonowania AutoStore. Naszym celem jest wykorzystanie Twojej przestrzeni w najbardziej efektywny i oszczędzający miejsce sposób. W przypadku klientów potrzebujących kompleksowego rozwiązania magazynowego, jesteśmy w stanie wesprzeć ich nie tylko systemem AutoStore, ale także innymi rodzajami systemów i technologii.

Ostatnim etapem procesu jest umieszczenie robotów na siatce.

Mężczyzna w kasku i żółtej kamizelce buduje siatkę AutoStore przy użyciu aluminiowych kolumn.
ZAAWANSOWANY MAGAZYN W STYLU LEGO: Kiedy fundament jest gotowy, złożenie siatki jest proste jak budowa Lego.

Testy pojemności i wydajności

Gdy roboty znajdą się na górze, zespół uruchamiający przeprowadza szeroko zakrojone testy i symulacje scenariuszy. W ten sposób możesz zyskać pewność, że rzeczywista pojemność odpowiada szacunkowym wartościom określonym podczas procesu sprzedaży.

Aby zmaksymalizować wydajność i obniżyć koszty operacyjne, otrzymujesz dostęp do naszego oprogramowania eManager. Oprogramowanie to pozwala kontrolować realizacje, zarządzać i sterować magazynem w jednym zoptymalizowanym, przyjaznym dla użytkownika interfejsie.

„Testuję system z klientem i prowadzę go do etapu produkcyjnego. Przygotowuję również serwery do instalacji, aby upewnić się, że nasze oprogramowanie eManager jest kompatybilne z istniejącymi systemami klientów”, wyjaśnia Theresa Marin Tantillo, architekt rozwiązań w Element Logic.

Zbliżenie laptopa z oprogramowaniem eManager sterującym i optymalizującym system AutoStore i roboty.
PRZYJAZNE DLA UŻYTKOWNIKA: Po krótkim szkoleniu ze strony Element Academy, nasze oprogramowanie eManager, jest łatwe w użyciu i można po nim poruszać się bez problemu.

eManager jest wyposażony w zintegrowane wsparcie operatora przy wykonywaniu zadań przez AutoStore, operacyjny pulpit nawigacyjny i portal serwisowy. eManager jest również używany do lokalizowania i kontrolowania produktów i zapasów oraz może zostać integrowany z ERP / WMS czy innymi systemami zarządzania magazynem.

„Powiedziałbym, że jesteśmy Mistrzami Świata w integracji AutoStore. eManager jest mózgiem AutoStore, jest wydajny i umożliwia komunikację między wszystkimi komponentami w celu zoptymalizowania przepływu pracy”, mówi Tantillo.

Zbliżenie zdjęcia Theresa Marin Tantillo, Architekt Rozwiązań, Element Logicw czerwonym polu z cytatem:

Więcej o eManager przeczytasz tutaj

Zostań superużytkownikiem

W trakcie szkolenia z użytkowania nowego systemu, zachęcamy wybranych klientów, by zostali tzw. „super użytkownikami”.

„Aby wprowadzić Cię na pokład, zapraszamy na szkolenie z zadaniami praktycznymi i teoretycznymi. Skupiamy się na poszczególnych elementach, bezpieczeństwie i niespodziewanych sytuacjach, które mogą się pojawić” – mówi Børre Skogvold z zespołu szkoleniowego w Element Logic.

Szkolenie trwa kilka dni, a podczas jego trwania masz możliwość wraz ze współpracownikami rozwiązywania problemów technicznych i związanych z oprogramowaniem.

Pięć osób pracuje razem przed komputerem, ucząc się obsługi systemu AutoStore.
SUPERUSERS: Zmotywowani i zaangażowani „super użytkownicy” są często kluczem do sukcesu naszych klientów.

Wsparcie i obsługa klienta po instalacji

Gdy system zostaje ukończony, dział wsparcia Element Logic jest gotowy, aby pomóc Ci w codziennych operacjach i współpracować z Tobą, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał nowego rozwiązania.

„W ramach wsparcia pomagamy naszym klientom we wszelkich problemach, jakie mogą napotkać”, wyjaśnia Wenche Schellhorn, konsultant ds. wsparcia w Element Logic.

Po ukończeniu szkolenia dla „super użytkowników”, Ty i dział wsparcia szybko znajdziecie wspólny język i będziecie wspólnie rozwiązywać problemy.

Zespół wsparcia jest zawsze gotowy, aby pomóc Ci w zadaniach doraźnych, ale także nieustannie pracuje nad optymalizacją Twoich operacji i badaniem, w jaki sposób mogą pomóc Ci się rozwijać.

Zbliżenie na kobietę rozmawiającą przez słuchawki przy komputerze.
WSPARCIE SERWISOWE: W pierwszych miesiącach eksploatacji kontakt jest częstszy. Nasz zespół z przyjemnością pomoże Ci w tym okresie, ale też przez następne lata.

„W trakcie budowy jesteśmy w stałym kontakcie, dbamy o przepływ informacji i tym samym znamy rozwiązanie AutoStore typowe dla danego przypadku. Gdy zatem klient zaczyna go używać i może potrzebować naszej pomocy, jesteśmy na to gotowi” – wyjaśnia Arnold Nielsen, Key Account Manager w Element Logic.

Co miesiąc możesz otrzymywać raport SLA ze szczegółowym stanem rozwiązania AutoStore, w tym przestojami i ukończonymi zadaniami.

Bezproblemowe przejście do automatyzacji

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu z systemem AutoStore i intralogistyką jesteśmy ekspertami w przenoszeniu magazynów naszych klientów z układu „ręcznego” do automatycznego. Sednem naszej działalności jest elastyczność i nastawiony na rozwiązania zespół serwisowy otaczający opieką każdego klienta – dzięki temu możesz mieć pewność, że Twoje rozwiązanie jest dostosowane specjalnie do Twoich potrzeb.

Dzięki szerokiemu personelowi w postaci opiekuna klienta, Kierownika Projektu, projektantów, konstruktorów, zespołu uruchamiającego wdrożeniowców architektów systemów, trenerów „super użytkowników” i ekspertów z działu serwisu – przejście do magazynu automatycznego jest płynne i wygodne. Jednocześnie przygotowujemy Twoją firmę do przyszłego rozwoju.

Czas wdrożenia od pierwszego spotkania do uruchomienia magazynu operacyjnego jest bardzo zróżnicowany. To zależy od procesu decyzyjnego i Twoich potrzeb.

„Standardowy proces trwa zwykle około trzech miesięcy od zamówienia do dostawy, a następnie kilka dodatkowych miesięcy zajmuje budowa” – mówi kierownik ds. Sprzedaży Niklas Poulsen.

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Jesteś zainteresowany rozmową o AutoStore w Twoim magazynie?

Skontaktuj się z nami