XXL to największa i najszybciej rozwijającą się sieć artykułów sportowych na rynki skandynawskie. Ta norweska firma oferuje sprzedaż za pośrednictwem sklepu online i punktów stacjonarnych w Skandynawii i Austrii. Ciągły rozwój przekładał się na coraz większe wymagania w zakresie pojemności magazynowej i możliwości obsługi, co pociągało za sobą konieczność ciągłego ręcznego dostosowywania magazynu. Rozwiązaniem okazał się system AutoStore od Element Logic sprzężony z systemem eManager.
– Aby móc oferować klientom znane marki po niskich cenach, w dużym stopniu polegamy na sprawnej logistyce. Nasza współpraca z Element Logic to jeden głównych czynników, jakie przyczyniły się do stworzenia niezwykle wydajnego i taniego łańcucha dostaw – mówi Geir Nielsen, kierownik ds. magazynów w Skandynawii w XXL.
Inwestycja przekraczająca oczekiwania
W pierwszym etapie firma skupiła się na produktach odzieżowych – segmencie o największym potencjale oszczędności w wyniku zwiększenia efektywności magazynowania i kompletacji.
Etap ten zakończył się tak wielkim sukcesem, że w etapie drugim firma przyjęła założenie: „Jeśli przedmiot mieści się w AutoStore, to trafia on do AutoStore”. Ostatecznie pojemność magazynowa i wydajność kompletacji systemu zwiększyły się czterokrotnie.
– Projekt przebiegł bezproblemowo i bezboleśnie, a my jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że możemy w 100% korzystać z systemu już od pierwszego dnia. Dodatkowym miłym zaskoczeniem było to, że koszty spadły w stopniu większym, niż przewidywaliśmy – dodaje Nielsen.
Zaprojektowane z myślą o przyszłym rozwoju
– Sukces, jaki odnieśliśmy po wdrożeniu systemów eManager i AutoStore w Norwegii, sprawił, że nie wahaliśmy się długo przed podjęciem decyzji o otwarciu nowego magazynu w Szwecji – mówi Nielsen.
W 2013 roku firma XXL stworzyła kolejne magazynowe centrum dystrybucji w miejscowości Örebro w Szwecji. Magazyn ten jest dostosowany do dynamicznego rozwoju firmy na rynku szwedzkim i fińskim, a do tego obsługuje też nowe rynki europejskie.
– Kiedy zdecydowaliśmy się otworzyć centrum dystrybucyjne w Szwecji, priorytetem było jego jak najszybsze uruchomienie i wdrożenie do naszych procesów logistycznych. Realizując nasze założenia, firma Element Logic ustanowiła nowy rekord świata w najszybszym oddaniu systemu automatycznego do eksploatacji. Wszystko zajęło jej jedynie dwa miesiące, dzięki czemu nasze centrum dystrybucyjne działało na pełnych obrotach już pierwszego dnia – kontynuuje Nielsen.
Dodaje: – Inwestycja w AutoStore i eManager od Element Logic to gwarancja efektywności i niskich kosztów w naszym łańcuchu dostaw.
Uzyskaj przewagę konkurencyjną
Dowiedz się więcej o tym, jak Element Logic może zoptymalizować wydajność Twojego magazynu