Wyjątkowe zakupy w Peterhans dzięki mikrocentrum logistycznym

W sklepie Peterhans Handwerkercenter w Szwajcarii klienci mogą obserwować na żywo, jak system AutoStore dostarczony przez Element Logic realizuje ich zamówienia.

Połączenie sklepu fizycznego z magazynem często nazywane jest mikrocentrum logistycznym. Taki układ pozwala sprostać stale zmieniającym się wymaganiom klientów. Mikrocentra logistyczne zapewniają elastyczne, przewidywalne i szybkie dostawy zarówno dla klientów odwiedzających sklep, jak i tych, którzy wolą robić zakupy online.

W swoim mikrocentrum logistycznym Peterhans Handerwerkercenter AG magazynuje i sprzedaje bezpośrednio indywidualnym klientom oraz hurtownikom z branży budowlanej narzędzia, maszyny, okucia, elementy złączne, środki ochrony osobistej i materiały budowlane. Ponadto Peterhans specjalizuje się w montażu i instalacji okuć dla klientów przemysłowych i komercyjnych oraz sprzedaje urządzenia gospodarstwa domowego i artykuły pokrewne.

W związku z ciągłym rozwojem w 2018 roku firma Peterhans zainwestowała w AutoStore oraz mikrocentrum logistyczne obsługiwane przez Element Logic. Dzięki nowemu systemowi firma niemal natychmiast mogła zagwarantować dostawy tego samego dnia oraz skrócić czas oczekiwania przy stanowiskach odbioru wewnątrz sklepu.

Zwiększona pojemność magazynowa i usprawnione procesy kompletacji

System AutoStore dostarczony przez Element Logic znacząco zwiększył pojemność magazynu i usprawnił proces kompletacji w firmie Peterhans.

„Aby spełnić oczekiwania naszych klientów w zakresie szybkiej realizacji zamówień, możemy teraz liczyć na wydajny, zautomatyzowany magazyn małych części” – wyjaśnia Dieter Egloff, zastępca dyrektora zarządzającego w Peterhans Handerwerkercenter AG.

Porty znajdują się obok stanowisk sprzedaży, więc klienci mogą obserwować na żywo, jak realizowane  są ich zamówienia. Już samo śledzenie całego procesu jest atrakcyjne i wzbudza zainteresowanie konsumenta.

Peterhans cytat

Dlaczego Peterhans zdecydował się na system AutoStore? „Przyjrzeliśmy się różnym rozwiązaniom logistycznym i odwiedziliśmy obiekty podobne do naszych, w których działa AutoStore. Po rozważeniu wszystkich za i przeciw szybko stało się jasne, że to AutoStore jest na naszej liście życzeń. Od samego początku spodobały nam się prostota technologii, elastyczność koncepcji magazynowania i wydajność” – tłumaczy Dieter Egloff.

System AutoStore przyniósł również wiele korzyści pracownikom: „AutoStore upraszcza ważne procesy magazynowe i znacznie wspiera nasz zespół w codziennej pracy”.

Peterhans_AutoStore - spotkanie menedżerów
DOBRE PARTNERSTWO: Świetna współpraca między dwoma menedżerami i ich zespołami

 

„Współpraca z Element Logic od początku układała się bardzo pomyślnie, a my naprawdę skorzystaliśmy z ich wiedzy. Zarządzanie projektem również przebiegało sprawnie i łatwo. Podczas fazy budowy, zespół Element Logic był w stanie szybko wprowadzić zmiany zgodnie z naszymi życzeniami. Zaangażowanie Element Logic do naszego projektu automatyzacji było świetnym posunięciem. Nasz system jest dowodem wspaniałej współpracy” – mówi Egloff.

Korzyści z AutoStore i mikrocentrum logistycznego dla Peterhans:

  • szybka realizacja zamówień i dostawy tego samego dnia są teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek,
  • firma mogła zaoszczędzić 80% dostępnej powierzchni, umożliwiając przyszłą rozbudowę,
  • uproszczono i usprawniono kilka procesów magazynowych,
  • odciążono pracowników – ich codzienna praca jest znacznie mniej pracochłonna niż wcześniej, nie muszą pokonywać długich dystansów i podnosić ciężkich towarów.

Mikrocentrum logistyczne to inwestycja w przyszłość

„W ramach całościowej reorganizacji naszych systemów logistycznych, AutoStore pełni rolę centralnego rdzenia” –  mówi Egloff.

„Przy 500 000 produktów łatwo sobie wyobrazić, że wystąpią jakieś błędy w dostawach. Ale dzięki wsparciu systemu AutoStore od Element Logic, możemy kompletować zamówienia praktycznie bezbłędnie”. To rzeczywiście była inwestycja na przyszłość, podsumowuje Egloff. „Stale rozwijamy swój biznes i wzmacniamy swoją pozycję poprzez przyszłościowe inwestycje w cyfryzację i logistykę. Szacujemy, że w ciągu 5 lat te inwestycje się zwrócą. Co ważne, AutoStore pozwala nam na zwiększenie sprzedaży przy zachowaniu tej samej liczby pracowników”.

„Dzięki rozwiązaniu AutoStore i mikrocentrum logistycznemu nie musieliśmy angażować dodatkowych zasobów, aby sprostać stałemu wzrostowi zamówień online, a nawet ich gwałtownym skokom, które miały miejsce przez pandemię. To od samego początku była inwestycja w przyszłość”.

Peterhans i Element Logic ściśle współpracowali już na etapie planowania.

„Głównymi celami było usprawnienie procesów i maksymalizacja pojemności magazynowej w istniejącym budynku” – wspomina Joachim Kieninger, dyrektor ds. strategicznego rozwoju biznesu Element Logic Niemcy.

Element Logic cytat

System AutoStore w firmie Peterhans – fakty i liczby 

W magazynie już trzeci rok działa mikrocentrum logistyczne. Oto co czeka na klientów odwiedzających firmę Peterhans: 

  • AutoStore o powierzchni 400 m2. Na tym etapie zajmuje ona tylko 10 % powierzchni magazynu, który liczy 4 000 m2 ;
  • magazyn wykorzystuje pojemniki Autostore o wysokości 220 milimetrów i ma 8 poziomów, co daje łącznie 11 650 pojemników;
  • dzięki podziałowi pojemników na mniejsze części, Peterhans może zwiększyć gęstość składowania poprzez umieszczenie w jednym pojemniku wielu linii produktów;
  • 6 portów roboczych umożliwia wprowadzanie i wyprowadzanie towarów z magazynu, a 3 porty kompletacji są widoczne dla klientów oczekujących na realizację zamówienia. Dodatkowe porty, niewidoczne dla klientów, służą do kompletacji zamówień ze sklepów internetowych przeznaczonych na dostawy i odbiory zewnętrzne;
  • wzdłuż górnej siatki przesuwa się 10 robotów. Podnoszą one pojemniki z towarami, dostarczają je do stanowisk pracy, a następnie ponownie magazynują;
  • zamówienie ekspresowe, które nie zostało wcześniej zgłoszone, zajmuje robotowi tylko 4 minuty, gdy pobiera je z najniższego poziomu pojemników;
  • dotarcie zamówienia do stanowiska sprzedaży zajmuje średnio mniej niż 2 minuty.

Kilka faktów o systemie firmy Peterhans:

400 m2
siatki  Autostore

12 000
pojemników

10
robotów

6
portów operatorskich

AutoStore w Peterhans
SIATKA AUTOSTORE: Roboty dbają o to, aby pojemniki przemieszczały się w górę i w dół do portów operatora na poziomie podłogi.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy zoptymalizować funkcjonowanie Twojego magazynu?

Skontaktuj się z nami