Szwajcarska firma Peterhans Handwerkercenter AG chciała skrócić czas oczekiwania klientów przy stanowiskach odbioru w swoim sklepie, a także czas dostawy zamówień ze sklepu internetowego. Aby to osiągnąć, należało zoptymalizować pojemność magazynu i procesy kompletacji. Postanowiono całkowicie zmienić logistykę, zaczynając od dostosowanego do potrzeb systemu AutoStore wspieranego przez Element Logic. Integracja systemu AutoStore wewnątrz sklepu zwiększyła zarówno pojemność, jak i wydajność magazynu, a także stworzyła wyjątkowe wrażenia klientów.
„Stale wzmacniamy nasz sklep poprzez przyszłościowe inwestycje w obszarze cyfryzacji i logistyki. Nasz nowy, w pełni zautomatyzowany system magazynowania i kompletacji AutoStore upraszcza ważne procesy magazynowe i znacznie wspiera naszych pracowników w ich codziennej pracy. Przechowujemy 36 000 artykułów, które są stale dostępne dla naszych klientów,” wyjaśnia Dieter Egloff, zastępca dyrektora zarządzającego w Peterhans Handwerkercenter AG.
Dzięki doskonałemu wsparciu i wdrożeniu przez Element Logic, możemy teraz liczyć na potężny, zautomatyzowany magazyn małych części, który spełni oczekiwania naszych klientów dotyczące szybkiej realizacji zamówień. – Dieter Egloff, zastępca dyrektora zarządzającego w Peterhans Handwerkercenter AG.
Rozwiązanie AutoStore w Peterhans obejmuje aluminiową siatkę z około 12 000 pojemników ułożonych w stosy po 20 pojemników każdy. Dziesięć szybkich robotów przesuwa się po kratownicy, podnosząc pojemniki, ponownie je pakując i dostarczając towary na stanowiska kompletacyjne. W sumie dostępnych jest sześć portów (stacji roboczych) do przemieszczania towarów do i z magazynu. System AutoStore umożliwia im bardzo efektywne wykorzystanie przestrzeni wewnątrz magazynu, zajmując mniej niż 400 m2 z całkowitej powierzchni budynku wynoszącej 4000 m2.
Rozwiązanie do realizacji zamówień w sklepie w Peterhans charakteryzuje się tym, że trzy porty kompletacyjne znajdują się tuż za ladami sprzedaży, a klienci mogą obserwować, jak szybko roboty przetwarzają ich zamówienia.
Od żądania klienta do punktu sprzedaży w 120 sekund
Całkowicie nieplanowane zamówienie ekspresowe z najniższego poziomu pojemnika zajmuje maksymalnie 4 minuty w Peterhans. Średnio od złożenia zamówienia przez klienta potrzeba mniej niż 2 minut, zanim produkt dotrze do punktu sprzedaży. To był jeden z głównych powodów, dla których Peterhans zainwestował w AutoStore firmy Element Logic – poza tym, że system można bardzo łatwo rozbudować.
Dodatkowe porty znajdują się w tylnej części magazynu AutoStore, gdzie operatorzy obsługują towary przychodzące i kompletują zamówienia sklepu internetowego do dostaw zewnętrznych.
„Jesteśmy firmą handlową, która chce wyróżniać się na tle innych bliskością klienta,” kontynuuje Dieter Egloff. „Dzięki integracji systemu AutoStore bezpośrednio z naszym sklepem detalicznym możliwe było uproszczenie procesów i wyeliminowanie dużych odległości, a także zapewnienie naszym klientom bardziej interesujących zakupów – a wieści szybko się rozchodzą.”
Przenieś swój magazyn na wyższy poziom
AutoStore wspierane przez Element Logic to potężne, przyszłościowe rozwiązanie do szybkiej i wydajnej obsługi zamówień. System pozwala zaoszczędzić do 80% powierzchni, jest skalowalny i oferuje elastyczną pojemność. Ten unikalny zautomatyzowany system przechowywania i kompletacji jest odpowiedni dla firm różnej wielkości ze wszystkich branż.
„W trakcie całościowego dostosowania naszej logistyki, system AutoStore stanowi centralny rdzeń” – podsumowuje Dieter Egloff. „Prostota technologii, elastyczność sieci magazynowej i wydajność przekonały nas od samego początku. Dzięki doskonałemu wsparciu i wdrożeniu przez Element Logic, możemy teraz liczyć na potężny, zautomatyzowany magazyn małych części, który spełni oczekiwania naszych klientów dotyczące szybkiej realizacji zamówień.”
O Peterhans Handwerkercenter
Peterhans Handwerkercenter to specjalistyczny sklep z artykułami montażowymi, który obsługuje klientów przemysłowych i handlowych z niemieckojęzycznej części Szwajcarii, oferując szeroką gamę wysokiej jakości produktów dla rzemiosła i przemysłu w atrakcyjnych cenach. Oprócz sklepu detalicznego firma prowadzi również własny sklep internetowy i zatrudnia 14 przedstawicieli handlowych.
W przeszłości cały asortyment produktów w Peterhans był zawsze składowany na półkach i regałach paletowych, co wymagało dużo miejsca i personelu. Po zainwestowaniu w AutoStore przez Element Logic w 2018 roku, wszystko, co mieści się w pojemnikach AutoStore, jest tam przechowywane – z wyjątkiem niebezpiecznych substancji i produktów, które firma chce prezentować na półkach w obszarze sprzedaży.
Fakty i Liczby:
- Pojemniki: 12 000
- Wielkość sieci: 400 m2
- Wielkość magazynu: 4 000 m2
- Roboty: 10
- Porty przenośnikowe: 6
- Średni czas dostawy: 2 minuty
Zastanawiasz się, w jaki sposób zoptymalizować pracę małego magazynu?
Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojego przedsiębiorstwa typu MŚP.