![Dyrektor zarządzający, Jan Kleven, z dumą uśmiecha się do zdjęcia; w tle widoczne rozwiązanie AutoStore firmy Elotec i pracownicy obsługujący porty.](https://www.elementlogic.pl/wp-content/uploads/sites/7/2021/02/Jan-Kleven_Elotec_AutoStore.jpg)
– Cenimy sobie możliwości adaptacji i innowacyjność, które codziennie przynoszą korzyść naszym klientom – mówi Jan Kleven, dyrektor zarządzający Elotec.
– Elotec dostarcza technologię, która zapewnia bezpieczeństwo osób i chroni wartościowe przedmioty, dlatego niezawodność i wydajność naszych dostaw jest tak istotna – dodaje.
– Nasze czujki dymu często wyglądają tak samo, choć mają różne cechy, a ręczna kompletacja sprzyja ewentualnym pomyłkom przy wyborze produktu. Błąd w kompletacji mógłby mieć potencjalnie fatalne konsekwencje.
W celu wyeliminowania błędów ludzkich oraz zwiększenia wydajności i jakości firma Elotec jako pierwsza zainwestowała w rozwiązanie AutoStore – zwiastując magazynom na całym świecie narodziny nowej ery.
![Roger Furnes i Jan Kleven stoją wewnątrz magazynu Elotec.](https://www.elementlogic.pl/wp-content/uploads/sites/7/2021/02/Roger-Furnes_Jan-Kleven_Elotec.jpg.jpg)
Mieli dwa lata, aby system zdał egzamin
Dla pierwszego na świecie magazynu korzystającego z rozwiązań AutoStore odnalezienie najbardziej efektywnego zastosowania było wyzwaniem. Początkowo sceptyczni byli zwłaszcza operatorzy.
– Daliśmy sobie dwa lata, aby system zdał egzamin. Obiecałem pracownikom, że sam przejadę buldożerem przez system AutoStore, jeśli po upływie tych dwóch lat nadal będziemy tęsknić za ręcznymi operacjami – mówi Kleven.
Na szczęście Kleven nie musiał wynajmować buldożera i firma Elotec od 2005 roku odnotowuje ciągły rozwój.
– Najlepsza w AutoStore jest nasza pewność, że zadanie zostanie wykonane prawidłowo. Zawsze dysponujemy aktualną listą stanów magazynowych i oszczędzamy czas, zarówno swój jak i naszych klientów.
– Jan Kleven
![Jan Kleven i Roger Furnes obserwują pracę robotów AutoStore na kratownicy.](https://www.elementlogic.pl/wp-content/uploads/sites/7/2021/02/Automatyczny-magazyn_Element-Logic.jpg)
Jeszcze szersza rozbudowa przedsiębiorstwa i magazynu
We wczesnych latach 90-tych firma Elotec stała się liderem na rynku jako producent alarmów pożarowych do stosowania w trudnych warunkach w rolnictwie. Przez kolejne dziesięciolecia Elotec wciąż rozwijała tę technologię, aby zapewnić stałe bezpieczeństwo nowym gałęziom przemysłu, takim jak branża opieki zdrowotnej czy więziennictwa.
![Pracownik obsługuje zamówienia z AutoStore.](https://www.elementlogic.pl/wp-content/uploads/sites/7/2021/02/Elotec_AutoStore-Element-Logic.jpg)
Nawet po szesnastu latach użytkowania system AutoStore wciąż działa świetnie. Aby sprostać rosnącej liczbie klientów i dużym stanom magazynowym, w 2019 roku firma Element Logic przeprowadziła rozbudowę AutoStore w Elotec, zapewniając zgodność z najnowszymi rozwiązaniami sprzętowymi i programowymi. Rozbudowa obejmowała nowe porty operatorskie, nowe oprogramowanie i modernizację robotów. Jednak kratownica AutoStore i pojemniki pozostały takie same jak te zainstalowane w 2005 roku.
– Ponieważ nasz magazyn AutoStore jest pierwszym na świecie, po pewnym czasie rozwiązanie przestało być optymalne. Na szczęście firma Element Logic przyszła z pomocą i w 2019 roku przeprowadziła nas przez szeroko zakrojoną rozbudowę – mówi Roger Furnes, Menadżer ds. Logistyki w Elotec.
Nieliczne problemy i wysoki poziom zadowolenia klienta
Ponieważ firma Elotec zna swoje rozwiązanie AutoStore i jest go pewna, mogą minąć lata, zanim zaistnieje potrzeba kontaktu z Element Logic w celu uzyskania wsparcia.
– Mamy bardzo niewiele problemów związanych z naszym systemem AutoStore. Nie było niemal żadnych przestojów, odkąd pierwszy raz uruchomiliśmy roboty w 2005 roku – mówi Furnes.
Mimo to Element Logic prowadzi dialog z Elotec w celu zapewnienia sprawnego działania i identyfikacji obszarów, które można by było usprawnić.
– Raz w miesiącu generujemy raporty wydajnościowe systemu i serwisujemy system co najmniej dwa razy w roku, w zależności od czasu pracy – mówi Arnold H Nielsen, Menedżer ds. Kluczowego Klienta w Element Logic Norway, i dodaje:
– Chcemy, aby nasze rozwiązanie przez cały czas było optymalne dla klienta. Głównym celem jest to, by zawsze zapewniało ono wartość.
Wielu klientów Elotec jest zachwyconych obsługą.
– W naszym badaniu rocznym zawsze osiągamy wysoki wynik w obszarze dostaw. Dostawy docierają do naszych klientów szybciej i są bardziej precyzyjne niż w przypadku konkurencji – wyjaśnia Furnes.
Ponadto, mając reputację firmy, która szybko dostarcza produkt wysokiej jakości, zespół instalacyjny w Elotec czuje się pewniej, a to daje firmie kolejną przewagę konkurencyjną.
![Jan Kleven pracuje na jednym z robotów AutoStore.](https://www.elementlogic.pl/wp-content/uploads/sites/7/2021/02/AutoStore_Elotec_robot_Element-Logic.jpg)
Fakty i liczby
- 164 m2 powierzchni magazynowej
- 5 robotów AutoStore
- 5966 pojemników do magazynowania
- 3 porty robocze