– Ponieważ nasza współpraca z Element Logic przebiega doskonale, to oczywiste, że będziemy dalej działać razem – mówi Niels Hemmingsen, dyrektor operacyjny w Boozt.
Optymalizacja magazynu z myślą o przyszłości
W 2016 roku firma Boozt, mając na uwadze zapewnienia o znacznych korzyściach, zdecydowała się wdrożyć systemy AutoStore i EWCS w swoim centralnym magazynie w miejscowości Ängelholm w Szwecji. Ważnym argumentem dla tej dynamiczne rozwijającej się firmy było to, że system AutoStore można łatwo rozbudowywać na żądanie i bez przerw w działaniu, jak również możliwość bezproblemowej integracji własnego oprogramowania ERP i WMS z systemem EWCS.
Pomyślny rozwój działalności sprawił, że pierwszą rozbudowę zakończono w ścisłej współpracy z Element Logic pod koniec 2017 roku. Rok później magazyn z AutoStore został ponownie rozbudowany, uzyskując łączną powierzchnię 46 000 m². Doskonałe wykorzystanie przestrzeni i objętości zapewniane przez system AutoStore pozwoliło firmie Boozt ograniczyć zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową do mniej niż jednej trzeciej pierwotnej przestrzeni.
Zwiększenie wydajności
Ponad trzy miliony produktów w magazynie głównym Boozt.com, takich jak odzież, obuwie, akcesoria czy kosmetyki, jest obecnie przechowywanych w 500 000 pojemnikach. Aby obsłużyć 400 000 zamówień miesięcznie, 500 robotów pracuje w dzień i w nocy. Towary są składowane na 5 stanowiskach roboczych z maksymalnie 4 portami na stanowisko składowania. Zwroty są składowane na kolejnych 6 stanowiskach. Za wydawanie i kompletację towarów odpowiadają 22 porty karuzelowe.
Na 2019 rok planowane jest zwiększenie pojemności magazynowej i przepustowości o kolejne 50 procent. Rezultatem będzie największy na świecie system AutoStore w przeliczeniu na pojemniki, roboty i porty.
– Szukaliśmy systemu magazynowania, który sprostałby wymogom przewidywanego przez nas rozwoju firmy – mówi Hemmingsen. Korzystanie z systemu skalowalnego we wszystkich kierunkach daje firmie duży margines swobody.
W handlu internetowym terminowa realizacja zamówień to źródło przewagi konkurencyjnej. Dzięki systemowi AutoStore od Element Logic firma Boozt była w stanie ustanowić nowy rekord w przetwarzaniu zamówienia złożonego przez Internet – od otrzymania zamówienia do przygotowania przedmiotu gotowego do wydania i wysyłki upłynęło zaledwie 49 sekund.
Nieustannie rozwijający się biznes
Od powstania w 2009 roku w ciągu zaledwie dziewięciu lat firma Boozt osiągnęła obroty w wysokości 200 milionów euro.
– Do automatyzacji niezbędne są dobre wsparcie i dialog – mówi Niels Hemmingsen. – Nasza współpraca z Element Logic przebiega bardzo dobrze, zwłaszcza jeśli chodzi o serwis. Dzięki temu nasze roboty pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a my możemy dalej wspólnie podążać ścieżką nieustannego rozwoju.
Zwiększ swoją wydajność
Przekonaj się, jak Element Logic może zoptymalizować wydajność Twojego magazynu