Model automatycznego magazynu FoodOase

E-sklep: FoodOase automatyzuje swój magazyn za pomocą AutoStore firmy Element Logic

Stale rośnie internetowa sprzedaż artykułów spożywczych, co wymaga inteligentnych i elastycznych rozwiązań logistycznych. Niemiecka spółka FoodOase GmbH podejmuje obecnie decydujący krok na drodze do przyszłościowej i bezpiecznej w sytuacjach kryzysowych logistyki magazynowej i nawiązuje współpracę z AutoStore® Element Logic, specjalistą w dziedzinie intralogistyki.

FoodOase Logo

FoodOase oferuje żywność dla alergików i osób z nietolerancją. Założycielka Sandra Neuber, która uruchomiła sklep internetowy w 2007 r., była wówczas jedną z pierwszych osób w Niemczech, sprzedających przez Internet żywność przyjazną dla alergików i osób z nietolerancją. FoodOase powstała pod Hamburgiem jako mały pasjonacki projekt, z czasem jednak stała się wiodącym dostawcą w segmencie e-artykułów spożywczych. W 2019 r. firma odnotowała dalszy wzrost sprzedaży dzięki fuzji ze sklepem internetowym querfood.de. W pierwszej połowie 2020 r. nastąpił kolejny znaczący wzrost wielkości zamówień, co częściowo spowodowane było konsekwencjami światowej pandemii Covid-19.

Dawniej spółka obsługiwała swoją logistykę magazynową za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy 3PL. Współpraca dała efekt w postaci szybkiego rozwoju firmy, lecz coraz większym wyzwaniem stawał się ręcznie obsługiwany magazyn. Analizując obiecujące prognozy wzrostu, Sandra Neuber szybko  zdała sobie sprawę, że konieczna jest nowa koncepcja logistyczna.  Podjęto decyzję o wynajęciu hali logistycznej w Geesthacht na wschód od Hamburga, jak również o przejęciu i integracji działu logistyki.

Wizualizacja FoodOase z góry
W pierwszej fazie rozbudowy system zajmie powierzchnię 220 m², a jego zadaniem będzie obsługa zamówień ze sklepów internetowych firmy.

Projekt i wykonanie nowego magazynu realizowane są we współpracy z firmą Element Logic oraz niemieckim konsultantem logistycznym LogBer. Sercem magazynu będzie w pełni zautomatyzowany, oparty na robotach system magazynowania i pobierania AutoStore® firmy Element Logic. W pierwszej fazie rozbudowy system zajmie powierzchnię 220 m², a jego zadaniem będzie obsługa zamówień ze sklepów internetowych firmy. Według założycielki to jedna z największych i najważniejszych inwestycji w historii FoodOase.

Wizualizacja FoodOase front
Sercem magazynu będzie w pełni zautomatyzowany, oparty na robotach system magazynowania i pobierania AutoStore® firmy Element Logic

Sandra Neuber - FoodOase

„Nasi klienci oczekują od nas szybkiej i niezawodnej wysyłki ich produktów. Jest to dla nich szczególnie ważne. Ze względu na szczególne potrzeby żywieniowe nie mogą oni zazwyczaj znaleźć w supermarketach produktów, którą dobrze tolerują. Dzięki naszemu skalowalnemu, zautomatyzowanemu magazynowi chcemy mieć pewność, że zawsze będziemy spełniać te oczekiwania w przyszłości, tak jak spełniamy je teraz” – mówi Sandra Neuber, dyrektor generalna FoodOase.

Oprócz rozwiązania AutoStore, firma Element Logic – w roli głównego wykonawcy – dostarczy również w ramach przedsięwzięcia system zarządzania magazynem i kontroli przepływu materiałów. System ten nie tylko zarządza i optymalizuje AutoStore, ale także całe obsługiwane dotychczas ręcznie obszary centrum logistycznego. Z początku system AutoStore w FoodOase będzie składał się z 6 100 pojemników magazynowych i 13 robotów AutoStore. Trzy porty karuzelowe są dostępne dla towarów przychodzących i wychodzących. Gotowa instalacja ma zostać przekazana klientowi do lutego 2021 r.

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości optymalizacji Twojego magazynu?

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji