Speed Group to jedna z większych firm magazynowych w Szwecji, wykorzystująca około 170 000 m² przestrzeni logistycznej i zatrudniająca ponad 1000 pracowników. Firma rozpoczęła działalność w Borås, gdzie prowadzi największą placówkę 3PL w regionie krajów nordyckich, ale obecnie działa też w Sztokholmie i Göteborgu.
W 2017 roku firma Speed Group rozpoczęła swoją podróż w automatyzację instalując system AutoStore w swoim magazynie w Göteborgu. W następstwie udanego zakończenia poprzedniej inwestycji realizowanej ze partnerem logistycznym firmy, Element Logic, następnym miejscem w kolejce do automatyzacji jest Borås, gdzie zostanie zainstalowanych 20 000 pojemników i elastyczna przestrzeń do rozbudowy.
Co obejmuje nowa inwestycja?
– Tak jak w trakcie naszej poprzedniej podróży związanej z automatyzacją, chcemy usprawnić i zastąpić kompletację zamówień robotami. AutoStore to rozwiązanie typu goods-to-person, w które pokładamy dużą wiarę, a jako że na dachu magazynu znajdują się też ogniwa słoneczne, zarówno roboty, jak i cały magazyn zaczną działać w sposób samowystarczalny – mówi Jesper Andersson, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Speed Group AB.
Co to oznacza dla naszych klientów
– Pojęcie zrównoważonego rozwoju jest dla nas niezwykle ważne. Robimy tyle, ile jesteśmy w stanie, aby w przyszłości uniknąć katastrofalnych konsekwencji dla naszej planety. AutoStore dobrze wpasowuje się w nasz klimat i ambicję związaną ze zrównoważonym rozwojem, jako że system ten jest z jednej strony bardzo energooszczędny, a z drugiej zdolny do pracy z naszym systemem fotowoltaicznym. Ważne jest też to, że AutoStore jest w niezwykle dużym stopniu niezawodnym rozwiązaniem z efektywnym czasem pracy i bardzo krótkimi przestojami. Speed Group naprawdę docenia elastyczność tego systemu, dzięki której nie jest konieczne przerywanie naszej bieżącej działalności – podsumowuje Jesper Andersson.
– To dla nas zaszczyt, że firma Speed Logic w dalszym ciągu inwestuje w nasze rozwiązanie AutoStore, oferujące wyraźne korzyści dla klienta, krótsze terminy realizacji zamówień, obniżenie kosztów, wyższą jakość, mniejszą liczbę błędów przy kompletacji oraz rozwiązania oparte na ochronie środowiska i zrównoważonym rozwoju – podsumowuje Thomas Karlsson, Dyrektor Zarządzający w Element Logic Sweden.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości optymalizacji Twojego magazynu?