Jako wiodący skandynawski dystrybutor produktów do makijażu, perfum, pielęgnacji skóry i włosów, Scandinavian Cosmetics AB reprezentuje ponad 60 wiodących światowych marek. Firma działa jako agencja i prowadzi sprzedaż zarówno w handlu detalicznym, jak i coraz częściej w ostatnich latach w handlu elektronicznym. Firma jest obecnie zarządzana za pośrednictwem ręcznych magazynów w Norwegii i Szwecji, ale podjęto już decyzję o skupieniu wszystkich operacji w nowym magazynie z AutoStore w Malmö.
Możliwość zwiększenia skali w przyszłości
Powodem połączenia magazynów jest unowocześnienie i automatyzacja procesów logistycznych, aby lepiej i wydajniej zaspokajać potrzeby klientów.
„Mamy sprecyzowane ambicje rozwojowe, polegające na tworzeniu optymalnych warunków dzięki inwestycji w AutoStore. Warunki te zaś umożliwią nam sprawne zwiększanie pojemności magazynowej. Jednocześnie jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym pracownikom nowe, nowoczesne i atrakcyjne miejsce pracy, ” mówi Joakim Johnsson, dyrektor generalny Scandinavian Cosmetics.
Orientacja na dynamiczną wydajność
Nowy magazyn ma powierzchnię 6 000 m2 i wykorzystuje rozwiązanie AutoStore o pojemności 30 000 pojemników. Aby zaspokoić zapotrzebowanie Scandinavian Cosmetics na około 900 linii zamówień na godzinę, 35 robotów wyposaży stacje robocze AutoStore w pojemniki do kompletacji i pakowania. Uruchomienie systemu AutoStore planowane jest na wiosnę 2021 r.
„Projekt wspólnie ze Scandinavian Cosmetics był bardzo ekscytujący, z silnym naciskiem na wydajność i skalowalność. Jesteśmy szczęśliwi, dumni i nie możemy się doczekać udanej współpracy ze Scandinavian Cosmetics ”- mówi Thomas Karlsson, dyrektor zarządzający Element Logic Sweden.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości optymalizacji Twojego magazynu?