Centrum realizacji zamówień Knuspr znajdujące się w Monachium, o łącznej powierzchni 7500 m², wysyła średnio około 60 tys. zamówień miesięcznie. Aby skutecznie radzić sobie z rozwojem i skalowalnością, Rohlik Group chce zwiększyć wydajność i zautomatyzować swój obiekt w Monachium rozwiązaniem AutoStore. Zapewnia ono trzykrotny wzrost wydajności kompletacji i o 30% więcej miejsca do przechowywania. Pojemniki są ustawione pionowo jedne na drugim i przechowywane w sześciennej strukturze. Roboty, przemieszczając się po aluminiowej strukturze, obsługują pojemniki do i ze stacji kompletacji.
Rozwiązanie Auto-Store obejmuje 28 000 pojemników, 96 robotów AutoStore R5 i 12 portów karuzelowych. Zostało zaprojektowane na obsługę 2500 zamówień na godzinę i będzie wyposażone w 2 stanowiska do zatowarowania i 10 stanowisk kompletacji. System przenośników o długości 200 metrów zapewnia przepływ towarów.
Jeden z pierwszych sklepów spożywczych online
„Rozwój rynku wyraźnie pokazuje, że odnoszący sukces handlowcy muszą być elastyczni i skalowalni w reagowaniu na potrzeby klienta, zarówno w zakresie posiadania szerokiego asortymentu, jak i efektywnego systemu wysyłki zamówień. W Knuspr czujemy się podekscytowani tym, że jesteśmy jednym z pierwszych internetowych sklepów spożywczych z wysoko zautomatyzowanym systemem realizacji zamówień. Usprawnienie naszej logistyki umożliwi w przyszłości szybsze i bardziej elastyczne działanie, co jeszcze bardziej przyspieszy rozwój” – mówi COO Knuspr, Björn Christian Wolf.
„Knuspr.de to pionier i lider technologii w niemieckiej branży e-commerce. Jednym z najmocniejszych punktów marki jest szybka i dokładna dostawa zamówień: nasz kolejny krok to połączenie AutoStore z rozwiązaniem od Element Logic. Rezultatem będzie poprawa wydajności, obsługi towarów i czasu dostawy” – dodaje Joachim Kieninger, Director Strategic Business Development Element Logic.
"„Inwestycja w automatyzację odzwierciedla naszą wiarę w łączenie inteligentnych innowacji technologicznych z dużym wyborem produktów, w celu zrealizowania obsługi klienta najwyższej jakości. Nasze nowe centra fulfillment zostały zaprojektowane tak, aby sprostać stale rosnącym wymaganiom klientów w zakresie szybkich i efektywnych dostaw pełnego koszyka”"
Rohlik Group znacząco ulepsza centra fulfillment, aby zdobyć pozycję największego i najczęściej wybieranego dostawcy zakupów spożywczych online w Europie. Pierwsze zautomatyzowane rozwiązanie zostało uruchomione przez Knuspr.de w Monachium i będzie stopniowo wdrażane na wszystkich już istniejących, jak i nowych rynkach europejskich. W pierwszej fazie w automatyzację zainwestowane zostanie około 45 milionów euro, a w latach 2022-2025 zmodernizowanych zostanie 10 kolejnych centrów fulfillment.
Fakty i liczby:
- Powierzchnia magazynu: 7500 m²
- Liczba pojemników AutoStore: 28 000
- Liczba robotów AutoStore: 96 robotów R5
- Liczba portów: 10 portów karuzelowych (z wolnym miejscem na dodatkowe 12)
- Szacowane linie zamówień: 2500 na godzinę
- Prędkość kompletowania zamówień po automatyzacji: 3 razy szybsza
- Stacje robocze: 2 zatowarowania i 10 stacji kompletacji
- Długość systemu transportowania: 200 metrów