Weekend pod koniec listopada, kiedy wypada Black Friday, jest teraz uważany za najbardziej ruchliwych okresów w ciągu roku dla Proshop, jednego z wiodących sklepów internetowych w Danii. W rezultacie firma postanowiła zakupić do swojego magazynu 10 dodatkowych indywidualnie dostosowanych robotów AutoStore autorstwa firmy Element Logic, aby możliwe było przygotowanie sklepu internetowego na potężną presję logistyczną, jaka przewidywana jest w trakcie Black Friday.
– Spodziewamy się obsłużyć do 30 000 zamówień jednego dnia, czyli dziesięć razy więcej niż zwykle. Bez tych robotów i naszego w pełni zautomatyzowanego magazynu nasze procesy logistyczne w żadnym wypadku nie stanęłyby na wysokości zadania – mówi prezes Proshop, Ivan Jæger Christiansen.
30% wzrostu sprzedaży brutto
Wraz z zakupem 10 nowych robotów całkowita liczba robotów AutoStore w magazynie Proshop wzrosła do 50. Tak jak reszta placówki, która została oddana do użytku w 2018 r., nowe roboty zostały dostarczone przez specjalistę w kwestii AutoStore, firmę Element Logic.
Powierzchnia magazynu wynosi 3000 metrów kwadratowych – chociaż powierzchnia użytkowa zajmuje tylko jedną trzecią magazynu – a sama placówka jest w stanie obsłużyć 1000 elementów na godzinę, co czyni z niej jedną z największych instalacji AutoStore w Danii.
– Już po pierwszym roku działalności nasza instalacja przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży brutto Proshop o 30% i podwoiła wyniki osiągane przez firmę. Mamy nadzieję kontynuować naszą owocną współpracę – mówi prezes Element Logic w Danii, Nikolaj Bjørn Eriksen.
Wyniki sprzedaży Proshop w trakcie Black Friday w 2018 r. okazały się być o 35% większe niż w roku poprzednim. Ivan Jæger Christiansen przewiduje, że wzrost obrotów w trakcie Black Friday w 2019 r. będzie stał na podobnym poziomie.
Chcesz dowiedzieć się więcej, jak Twoja firma może lepiej przygotować się na Black Friday?