Ivan Jæger Christiansen z Proshop w automatycznym magazynie Element Logic

Proshop przygotowuje się na Black Friday dokonując zakupu 10 dodatkowych robotów

Przy 30 000 przewidywanych zamówień jednego dnia lider wśród duńskich sklepów internetowych robi wszystko, co możliwe, aby przygotować się na Black Friday (Czarny Piątek). Do zautomatyzowanej siły roboczej Proshop zostało dodane 10 robotów AutoStore wyposażonych w niezbędną aktualizację oprogramowania Element Logic.

Weekend pod koniec listopada, kiedy wypada Black Friday, jest teraz uważany za najbardziej ruchliwych okresów w ciągu roku dla Proshop, jednego z wiodących sklepów internetowych w Danii. W rezultacie firma postanowiła zakupić do swojego magazynu 10 dodatkowych indywidualnie dostosowanych robotów AutoStore autorstwa firmy Element Logic, aby możliwe było przygotowanie sklepu internetowego na potężną presję logistyczną, jaka przewidywana jest w trakcie Black Friday.

– Spodziewamy się obsłużyć do 30 000 zamówień jednego dnia, czyli dziesięć razy więcej niż zwykle. Bez tych robotów i naszego w pełni zautomatyzowanego magazynu nasze procesy logistyczne w żadnym wypadku nie stanęłyby na wysokości zadania – mówi prezes Proshop, Ivan Jæger Christiansen.

30% wzrostu sprzedaży brutto

Wraz z zakupem 10 nowych robotów całkowita liczba robotów AutoStore w magazynie Proshop wzrosła do 50. Tak jak reszta placówki, która została oddana do użytku w 2018 r., nowe roboty zostały dostarczone przez specjalistę w kwestii AutoStore, firmę Element Logic.

Powierzchnia magazynu wynosi 3000 metrów kwadratowych – chociaż powierzchnia użytkowa zajmuje tylko jedną trzecią magazynu – a sama placówka jest w stanie obsłużyć 1000 elementów na godzinę, co czyni z niej jedną z największych instalacji AutoStore w Danii.

– Już po pierwszym roku działalności nasza instalacja przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży brutto Proshop o 30% i podwoiła wyniki osiągane przez firmę. Mamy nadzieję kontynuować naszą owocną współpracę – mówi prezes Element Logic w Danii, Nikolaj Bjørn Eriksen.

Wyniki sprzedaży Proshop w trakcie Black Friday w 2018 r. okazały się być o 35% większe niż w roku poprzednim. Ivan Jæger Christiansen przewiduje, że wzrost obrotów w trakcie Black Friday w 2019 r. będzie stał na podobnym poziomie.

Chcesz dowiedzieć się więcej, jak Twoja firma może lepiej przygotować się na Black Friday?

Skontaktuj się z nami!