
– Dzieki partnerstwu z AutoStore uzyskaliśmy możliwość dystrybucji i integracji zaawansowanych rozwiązań automatyki magazynowej w całej Europie, także w Polsce. Możliwość zaoferowania tak wysoce wyspecjalizowanych rozwiązań na rynku pozwoli nam wejść na wyższy poziom w rozwoju. Jest to z pewnością kamień milowy dla firmy Element Logic. Co jednak ważniejsze, dzięki partnerstwu możemy zaoferować polskiemu rynkowi unikatowe i niedostępne wcześniej rozwiązania z zakresu automatyki intralogistycznej – mówi Anna Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Element Logic Poland sp. z o.o.
W Polsce istnieje kilka firm z branży logistyki wewnętrznej, które oferują standardowe rozwiązania. Jednak żadna z nich nie oferuje automatyzacji procesów na wyższym poziomie niż system AutoStore. Komponenty AutoStore produkowane są w Polsce, co sprawia, że implementacja kompleksowego systemu automatyzacji magazynowej jest efektywniejsza kosztowo właśnie w naszym kraju.
Zapotrzebowanie na zautomatyzowane procesy magazynowe szybko rośnie także w Polsce, ze względu na brak rąk do pracy i ciągle rosnącą presję na jak najszybszą realizację zamówień w magazynach obsługujących branżę handlu detalicznego oraz e-commerce.
– Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Statystycznie każdego dnia powstaje ok. 21 nowych e-sklepów, a całkowita ich liczba wynosi dziś ponad 31 tys. Klienci z kolei oczekują otrzymania produktu możliwie jak najszybciej. Sklepy internetowe, by sprostać silnej konkurencji muszą implementować rozwiązania, które pozwolą im uzyskać przewagę na rynku. Optymalizacja procesów magazynowych jest istotna szczególnie dziś, gdy polska gospodarka odczuwa niedobory siły roboczej. Rozwiązania AutoStore pozwalają zmodernizować i zautomatyzować magazyny, a dzięki temu uzyskać istotną przewagę nad konkurencją – twierdzi Håvard Hallås, Dyrektor Sprzedaży w Element Logic.
Systemy AutoStore są rozwiązaniem stworzonym z myślą o sektorach retail oraz e-commerce. Element Logic, jako dystrybutor systemów AutoStore, chce stać się partnerem w rozwoju branży e-handlu w Polsce.
– Rozwój e-commerce oraz wysoka presja na poziom usług i czas dostawy stawiają przed sklepami online szereg wyzwań organizacyjnych, a przed wszystkim logistycznych. Wiele z tych problemów możemy rozwiązać dzięki rozwiązaniom AutoStore, które pozwalają wejść wszystkim e-sklepom na wyższy poziom organizacyjny – dodaje Anna Wiśniewska.