
Dlaczego AutoStore od Element Logic
„Wybraliśmy AutoStore wdrażany przez Element Logic ze względu na jego zdolność do przechowywania ogromnej liczby towaru w małej bryle magazynu. Rozwiązanie jest bardzo efektywne, skalowalne i zapewnia terminowe dostawy do naszych klientów końcowych”, mówi Kai-Remi Berge, AutoStore Manager w XXL Norway.
„Nie żałujemy, że zdecydowaliśmy się na wdrożenie AutoStore. Rozwiązanie firmy Element Logic pomogło nam uzyskać bardziej efektywną logistykę i jeszcze szybciej dostarczać towary do klienta końcowego” – kontynuuje.
Zalety AutoStore
Rozwiązanie AutoStore jest bardzo efektywne i charakteryzuje się wyjątkowo wysoką dostępnością systemu (98,9%). System jest niezawodny, łatwy w obsłudze po krótkim szkoleniu. Co ważne, XXL m. in. dzięki sprawnej realizacji zleceń, nie odnotował żadnej zauważalnej zmiany w sposobie ich działania z powodu pandemii Covid-19 w 2020/2021.
W 2019 roku XXL jako pierwszy na świecie przetestował i wykorzystał nowy port tzw. Relay Port. Od tego czasu ma 100% sprawności i 30% wyższą produktywność niż w przypadku użycia tzw. portów karuzelowych, mówi Berge.
Przeczytaj więcej o Relay Port tutaj
Rozwiązanie AutoStore
Od czasu pierwszego wdrożenia AutoStore przez norweski oddział XXL, firma wdrożyła kilka nowych systemów AutoStore w Szwecji i Austrii, w tym kolejne rozbudowy istniejących systemów. Od 2010 roku firma Element Logic rozbudowała system w Norwegii aż ośmiokrotnie (XXL Norway AutoStore), zaczynając od 10 000 pojemników i 10 robotów do 158 000 pojemników, 86 robotów, 23 portów, z których jeden jest tzw. Relay Port. To sprawia, że jest to największy magazyn typu AutoStore w Norwegii. Dodatkowo wdrożono również inne technologie, a całość została zsynchronizowana, gwarantując płynne działanie rozwiązania AutoStore z istniejącym już w XXL systemem ERP.
Współpraca z Element Logic
„Współpracę rozpoczęliśmy w 2010 roku w Norwegii, 2013 w Szwecji i 2020 w Austrii, a dziś nasz magazyn w Norwegii jest największym na krajowym rynku. Obsługa Element Logic jest zawsze na czas, odpowiada na zapytania i wspiera klienta za pośrednictwem serwisu posprzedażowego. Dzięki temu system jest sprawny na poziomie 98,9% ”, mówi Berge.
Jedna rada od Kai-Remi Berge dla nowych lub potencjalnych użytkowników AutoStore: „Upewnij się, że masz plan długoterminowy, aby móc skalować się i być elastycznym”.
Fakty i Liczby
- 8000 m2
- 158 000 pojemników
- 86 robotów
- 23 porty
- 1 Relay Port
Chcesz wiedzieć, jak zoptymalizować swój magazyn?