Matsmart, przedsiębiorstwo z branży e-grocery zajmujące się sprzedażą żywności i produktów konsumenckich, od samego początku działalności w 2014 r. odnotowuje wysoki wzrost roczny. Zeszły rok nie był wyjątkiem – był to wyjątkowy okres dla całej branży e-commerce. Wysoki wzrost jest też powodem, dla którego firma Matsmart postanowiła zainwestować w nowy zrobotyzowany i zautomatyzowany magazyn.
– Dzięki swojemu rozmiarowi i organizacji nasz aktualny magazyn osiąga najwyższy możliwy poziom wydajności. Nasi pracownicy wykonują fantastyczną robotę. Ale bardzo szybko zbliżamy się do momentu, kiedy w naszej placówce zostanie osiągnięta maksymalna wydajność, dlatego też pora przejść na kolejny poziom. Przewidujemy, że nasz nowy zautomatyzowany magazyn zapewni nam trzykrotnie większą wydajność, z dużym potencjałem dalszego wzrostu. Dlatego też mamy nadzieję, że nasi pracownicy postanowią dołączyć do nowego magazynu – mówi Conrad Edgren, Menedżer ds. Logistyki w Matsmart.
AutoStore zapewnia 6000 linii zamówień na godzinę.
Budynek magazynu, zasilany panelami słonecznymi na dachu, będzie dwukrotnie większy od obecnego magazynu Matsmart: 20 000 metrów kwadratowych z 10 000 lokalizacjami palet i 14 dokami załadunkowymi. Automatyzacja obejmuje system AutoStore od firmy Element Logic, która zrealizowała rozwiązania magazynowe dla wielu przedsiębiorstw z branży e-commerce, w tym XXL, NA-KD, FoodOase, Bergfreunde i Proshop. Pracowników będzie wspierać 149 robotów. Szacuje się, że wydajność kompletacji wyniesie 6000 linii zamówień na godzinę.
– Czeka nas bardzo ekscytująca podróż. Przewidujemy, że nasz nowy magazyn będzie w stanie sprostać naszemu rozwojowi w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Ta inwestycja to ważny element naszego planu osiągnięcia trwałej rentowności na rynku krajów nordyckich – mówi Conrad Edgren.
– Bardzo cieszymy się, że Element Logic Sweden wraz z firmą Matsmart pokazuje, że AutoStore jest właściwym rozwiązaniem automatyzacji dla tego rodzaju szybko rozwijającego się przedsiębiorstwa z branży e-grocery. Fakt, że wspieramy gracza z branży spożywczej, która w coraz większym stopniu opiera się na zrównoważonym rozwoju, oraz że możemy z nim współpracować, dostarczając mu inteligentne, opłacalne i bardziej zrównoważone rozwiązanie logistyczne, to duży plus – mówi Thomas Karlsson, Dyrektor Zarządzający Element Logic Sweden.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości optymalizacji Twojego magazynu?