Element Logic zwiększył obroty o ponad 100% w 2021 roku

Norweska firma Element Logic® – pierwszy i największy na świecie partner AutoStore™ – w 2021 roku osiągnęła obrót w wysokości 230 mln euro, a więc dwukrotnie większy niż w roku poprzednim.

Rozwój e-commerce i oczekiwanie szybkich dostaw zwiększają zapotrzebowanie na zautomatyzowane rozwiązania logistyczne na całym świecie. Dzięki tym trendom Element Logic odnotował kolejny rekordowy rok.

Norweska firma technologiczna i intralogistyczna zwiększyła swoje obroty o 104%, ze 100 mln euro w 2020 roku do 230 mln euro w 2021 roku. Wskaźnik EBITDA wyniósł 39 mln euro, co oznacza wzrost o 123% w porównaniu z rokiem 2020. Zwykły zysk po opodatkowaniu wyniósł 14 mln euro. Stan środków pieniężnych również wzrósł – z 34 mln do 48 mln euro na koniec 2021 roku, przy dodatnim przepływie środków pieniężnych w wysokości 14 mln euro.

„Cieszymy się z kolejnego rekordowego roku, który przyniósł nam zysk i wzrost na wszystkich uznanych rynkach. Największy wzrost odnotowaliśmy w Danii i Szwecji, a tuż za nimi uplasowały się Niemcy i Norwegia. Sukces zawdzięczamy naszej strategii polegającej na utrzymaniu i rozwijaniu pozycji lidera na rynkach o ugruntowanej pozycji, przy jednoczesnym zapewnieniu rentownego wzrostu na rynkach nowych” – wyjaśnia Dag-Adler Blakseth, Dyrektor Generalny firmy Element Logic.

Nowi właściciele strategiczni i przejęcia

W czerwcu 2021 roku fundusz kapitałowy Castik Capital wszedł jako większościowy właściciel Element Logic. Castik zamierza wspierać firmę w jej szybkim rozwoju organicznym w Europie oraz – częściowo poprzez selektywne fuzje i przejęcia – badać możliwości dalszego rozszerzania usług i oprogramowania.

"Połączenie naszego doświadczenia i dużych ambicji z profesjonalnym partnerem, jakim jest Castik Capital, otwiera wiele możliwości dalszego rozwoju."

— Dag-Adler Blakseth
Dag-Adler Blakseth, CEO Element Logic

W marcu bieżącego roku firma Element Logic przejęła amerykańską firmę SDI. Jest to dostawca gotowych rozwiązań w zakresie automatyzacji i sortowania. Stało się to po zawarciu przez Element Logic na początku tego roku globalnej umowy dystrybucyjnej z firmą AutoStore, która umożliwiła Element Logic wyjście ze swoją ofertą poza Europę. Firma rozszerzyła więc swoją działalność na 13 nowych lokalizacji w USA i Ameryce Łacińskiej (Brazylia, Chile, Kolumbia, Meksyk i Peru). Transakcja została sfinalizowana 12 kwietnia.

„Przejęcie SDI jest krokiem milowym w naszej strategii globalnej ekspansji. Współpraca z SDI oznacza, że wchodzimy na atrakcyjny rynek amerykański z silnym partnerem u boku, który przyspiesza realizację naszej strategii rozwoju” – wyjaśnia Blakseth.

Dalszy wzrost celem na 2022 rok

„W Element Logic najważniejsze jest dla nas, aby nieustannie wspierać klientów w tworzeniu jak najlepszych rozwiązań magazynowych i logistycznych. Chcemy zostać numerem jeden w branży. Z nowymi właścicielami, po przejęciu SDI i po zawarciu umowy z AutoStore o rozszerzeniu praw do globalnej dystrybucji kolejny rok zapowiada się naprawdę ekscytująco” – podsumowuje dyrektor generalny Element Logic.

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up