Autostore

Dynamicznie rozwijająca się firma zainwestowała w trzy magazyny AutoStore

GS Bildeler to prawdziwy biznesowy sukces. Oto historia drogi od małej firmy na obrzeżach Norwegii do największego dostawcy części samochodowych BMW w całym kraju.

Pracownik GS Bildeler w magazynie w Oslo steruje robotami AutoStore ze stanowiska kompletacji.
EFEKTYWNOŚĆ: Dzięki wdrożeniu AutoStore GS Bildeler osiągnął efektywność, która pozwoliła mu zwiększyć zarówno obroty, jak i zadowolenie klientów.

Przypadkowe spotkanie z synem założyciela AutoStore, Jakobem Hattelandem, skłoniło współzałożyciela firmy GS Bildeler, Jonny’ego Skrivarhauga, do rozważenia możliwości zainwestowania w AutoStore, aby utrzymać konkurencyjność rozwijającego się biznesu.

Dziesięć lat później firma GS Bildeler stała się największym w Norwegii dostawcą części do samochodów BMW – posiada dwa magazyny AutoStore w Norwegii i jeden z firmą partnerską KW Parts AB w Szwecji.

Pierwszy magazyn GS Bildeler został zbudowany w Bud przez dwóch mężczyzn w 1994 roku.
BIZNESOWY SUKCES: W 1993 roku GS Bildeler otwiera swój pierwszy magazyn w Bud, na zachodnim wybrzeżu Norwegii.

 

Firma GS Bildeler została założona w 1993 roku, kiedy to Skrivarhaug i współzałożyciel, Trond Gule, odważnie rozpoczęli swój biznes w małej wiosce Bud w Norwegii.

„Wielki przełom nastąpił dla nas w 1998 roku po zainwestowaniu w 256-stronicowy katalog wydrukowany w 12 000 egzemplarzy. To była nawet większa inwestycja niż ta w AutoStore dwadzieścia lat później, jeśli porównamy ją z naszymi ówczesnymi obrotami. Na szczęście okazało się, że podjęliśmy dobrą decyzję i w tamtym roku zwiększyliśmy obroty z 18 milionów do 32 milionów koron norweskich” – mówi z dumą Skrivarhaug.

Zwiększona wydajność dzięki AutoStore

W wyniku wydania katalogu GS Bildeler wszedł na rynek B2B i zaczął potrzebować dodatkowej przestrzeni magazynowej. W ten sposób w ciągu kilku lat firma pojawiła się w pięciu dużych miastach, obsługując większość Norwegii.

Pierwszy magazyn AutoStore, w który zainwestował GS Bildeler, został dostarczony do Bud w 2017 roku przez firmę Element Logic. Inwestycję ukończono w trzy miesiące, a stary budynek jest obecnie wykorzystywany do przechowywania większych części samochodowych. W 2020 roku GS Bildeler rozszerzył swoją działalność i zlecił instalację AutoStore również w swoim magazynie w Oslo.

Zbliżenie na robota AutoStore pracującego w magazynie w Oslo.
NOWY MAGAZYN AUTOSTORE: Nowy magazyn w Oslo wykorzystuje 10 robotów do zarządzania 20 000 pojemników.

Po wdrożeniu AutoStore w Bud i Oslo GS Bildeler osiągnął na tyle dużą wydajność, że mógł ograniczyć liczbę magazynów do trzech – w Bud, Oslo i Bergen.

"Dzięki wydajności, którą osiągnęliśmy z AutoStore, oraz co raz lepszemu ogólnemu poziomowi branży logistycznej, możemy klientom w Stavanger dostarczać zamówienia znacznie szybciej z naszego zautomatyzowanego magazynu w Oslo niż z ręcznego magazynu w samym Stavanger."

— Trond Gule, współzałożyciel GS Bildeler
Dynamicznie rozwijająca się firma zainwestowała w trzy magazyny AutoStore

Konkurencyjni dzięki magazynowi w Oslo skrojonemu na miarę potrzeb

Połączenie AutoStore (w magazynie mniejszych części) z magazynem ręcznym (dla większych części) stworzyło GS Bildeler warunki, aby być konkurencyjnym na swoim rynku. Teraz klienci otrzymują zamówienia w ciągu następnego dnia roboczego na terenie całej Norwegii.

Kierownik sprzedaży, Øyvind Kollerud, z norweskiego biura Element Logic stanął przed wyzwaniem podczas instalacji AutoStore w magazynie w Oslo.

„Ze względu na konkretne preferencje GS Bildeler dostosowaliśmy nasz szkic projektu tak, aby zapewnić funkcjonalność operacji pomiędzy magazynem a sklepem. Musieliśmy również dostosować się do już istniejącego budynku i jego infrastruktury. Wykazaliśmy się dużą kreatywnością, montując system Autostore pomiędzy słupami, rozdzielnicami czy dźwigarami na ścianach.” – wyjaśnia Kollerud.

"Praca z klientem, który miał bardzo sprecyzowane wymagania i plany dotyczące wdrożenia AutoStore była ekscytującym wyzwaniem."

— Øyvind Kollerud, kierownik sprzedaży w Element Logic Norway
Dynamicznie rozwijająca się firma zainwestowała w trzy magazyny AutoStore

Zamiast budować nową antresolę serwisową, GS Bildeler zdecydował się na wykorzystanie istniejącej przestrzeni na poddaszu. Ponadto chciał wydzielić tunel w konstrukcji AutoStore.

Biorąc pod uwagę wszystkie wymagania firmy i ograniczenia przestrzenne, zespół Element Logic musiał wykonać ogromną pracę projektową, wymagającą perfekcyjnej dokładności. Ostateczny wynik był jednak tego wart.

TUNEL PRZEZ AUTOSTORE: Tunel przechodzący przez konstrukcję AutoStore został wykonany na zamówienie dla GS Bildeler. Na zdjęciu kierownik sprzedaży Element Logic Norwegia, Øyvind Kollerud (z lewej), i współzałożyciel GS Bildeler, Trond Gule.

Technologia pick-in-store

Magazyn w Oslo pełni też funkcję sklepu detalicznego.

Aby osiągnąć zamierzoną wydajność, zastosowano za ladą sprzedażową praktyczne rozwiązanie pick-in-store. Dzięki temu AutoStore może kompletować zamówienia dla klientów w sklepie praktycznie natychmiast.

Inspiracją dla tego rozwiązania był case magazynu w Bud, w którym pracownicy muszą przejść ponad 50 metrów, aby dostać się do stanowisk kompletacji. GS Bildeler spodziewa się większej liczby klientów w swoim magazynie w Oslo, więc chciał znacznie poprawić wydajność kompletacji.

Większa satysfakcja klientów i pracowników

Motywacja do inwestycji w AutoStore wynikała z chęci zwiększenia jakości i wydajności pracy oraz zadowolenia klientów.

„Po wdrożeniu AutoStore odnotowaliśmy mniej błędów w kompletacji, zauważaliśmy, że wydajemy mniej na utrzymanie magazynu, a także mamy co raz więcej zadowolonych klientów” – stwierdza Skrivarhaug.

Założyciel firmy, Trond Gule, nadzoruje pracę magazynu AutoStore GS Bildeler w Oslo.
MAGAZYN DOSTOSOWANY DO POTRZEB: Współzałożyciel firmy, Trond Gule, jest zadowolony z tego, jak zespołowi Element Logic udało się zintegrować AutoStore, aby zmieścił się między dźwigarami, rozdzielnicami słupami w istniejącym magazynie.

 

Pracownicy magazynu również zauważają korzyści płynące z automatyzacji. Stwierdzają, że mogą lepiej kontrolować ilość pracy, są mniej obciążeni fizycznie i mniej narażeni na stres.

"Początkowo nasi pracownicy byli sceptycznie nastawieni do AutoStore, ale dziś nie moglibyśmy ich zmusić do powrotu do dawnego systemu."

— Johny Skrivarhaug, współzałożyciel GS Bildeler
AutoStore

Miejsce na rozwój w przyszłości

Jak udowodniła firma GS Bildeler, nie tylko wielkie, międzynarodowe koncerny mogą czerpać korzyści z automatyzacji magazynu.

„Oczywiście nie można rozbudowywać magazynu absolutnie dowolnie i w nieskończoność, ale dzięki AutoStore firmy zyskują przestrzeń do rozwoju i szansę na spełnienie rosnących wymagań klientów w zakresie obsługi i dostaw” – wyjaśnia Kollerud.

Założyciele firmy, Jonny Skrivahaug i Trond Gule, wraz z obecnym dyrektorem zarządzającym, Svenem Skogheimem, uśmiechają się do zdjęcia.
GOTOWI NA NOWE WYZWANIA: Po wielu inwestycjach w AutoStore Jonny Skrivarhaug (z lewej), dyrektor zarządzający Sven Skogheim i Trond Gule (z prawej) są pewni, że GS Bildeler ma przed sobą świetlaną przyszłość.

Fakty i liczby (magazyn w Oslo)

  • 1500 m2 powierzchni magazynowej (1800 m2 licząc powierzchnię biurową)
  • 4 pracowników (3 w magazynie centralnym)
  • 10 robotów AutoStore
  • 20 000 pojemników magazynowych
  • około 1000 artykułów pobieranych dziennie przez AutoStore
  • 6 portów karuzelowych i 2 porty przenośnikowe wykorzystywane do kompletacji i składowania

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Dowiedz się więcej o naszych rozwiązaniach!

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji