

Do tej pory rynek środkowoeuropejski oraz austriacki były obsługiwane z magazynu głównego mieszczącego się w Szwecji. Po raz pierwszy w historii spółki, XXL otworzyła centrum dystrybucji poza Skandynawią na obszarze 7 000 metrów kwadratowych. Ten przełomowy krok pozwolił spółce nie tylko skrócić czas dostawy, ale także uprościć procedury i stworzyć na miejscu nowe miejsca pracy.
Zaledwie w ciągu 18 tygodni od przyjęcia zamówienia, firma Element Logic specjalizująca się w systemie AutoStore była w stanie przekazać XXL kolejny magazyn AutoStore wyposażony w sprawdzoną technologię. Na realizację projektu korzystnie wpłynął fakt, że eManager, oprogramowanie do zarządzania magazynem od Element Logic zapewniające optymalne działanie systemu AutoStore, było już wcześniej z powodzeniem wykorzystywane w kilku magazynach XXL. Dzięki temu w łatwy sposób można było przenieść funkcjonalne rozwiązania na grunt nowego magazynu. Na pierwszym etapie rozbudowy, w skład systemu AutoStore wdrożonego w austriackim oddziale XXL wchodzi 20 000 pojemników, 13 robotów oraz 5 portów karuzelowych.
– Wykorzystując system AutoStore w charakterze głównego rozwiązania logistycznego, XXL jest w stanie zapewnić elastyczną obsługę swoich sklepów stacjonarnych na zasadzie B2B, a także sprostać gwałtownie rosnącym wymaganiom handlu elektronicznego na zasadzie B2C – mówi Michael Kawalier, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży w Element Logic.

Centrum Dystrybucyjne Austria (CDA) zaopatruje już wszystkie sklepy XXL w Austrii oraz klientów sklepu internetowego xxlsports.at.
– Nasz nowy nowoczesny magazyn zapewnia szybszy i wydajniejszy przepływ towarów do klientów naszego sklepu internetowego, a także do naszych sklepów stacjonarnych. Współpraca z Element Logic jest dla nas jednym z najważniejszych czynników decydujących o wysoce wydajnym i opłacalnym łańcuchu dostaw – podsumowuje Magnus Kreuger, Dyrektor Zarządzający w XXL Sports & Outdoor.