Ciąg dalszy owocnej współpracy firm Element Logic i XXL Sports & Outdoor

Czerpiąc z know-how dotyczącego procesów, wieloletniego doświadczenia i szerokiej gamy rozwiązań, firma Element Logic opracowała koncepcję logistyczną pozwalającą na znaczne zwiększenie zyskowności firmy XXL. Zaledwie rok po zainstalowaniu systemu AutoStore od Element Logic firma XXL odnotowała gwałtowny wzrost wydajności w połączeniu z przyspieszeniem realizacji zamówień w sklepach XXL i ograniczeniu liczby błędów kompletacji. W rezultacie okres zwrotu inwestycji okazał się niezwykle krótki.

XXL to największa i najszybciej rozwijającą się sieć artykułów sportowych na rynki skandynawskie. Ta norweska firma oferuje sprzedaż za pośrednictwem sklepu online i punktów stacjonarnych w Skandynawii i Austrii. Ciągły rozwój przekładał się na coraz większe wymagania w zakresie pojemności magazynowej i możliwości obsługi, co pociągało za sobą konieczność ciągłego ręcznego dostosowywania magazynu. Rozwiązaniem okazał się system AutoStore od Element Logic sprzężony z systemem eManager.

– Aby móc oferować klientom znane marki po niskich cenach, w dużym stopniu polegamy na sprawnej logistyce. Nasza współpraca z Element Logic to jeden głównych czynników, jakie przyczyniły się do stworzenia niezwykle wydajnego i taniego łańcucha dostaw – mówi Geir Nielsen, kierownik ds. magazynów w Skandynawii w XXL.

Półki z towarami w magazynie Elektroskandia

Inwestycja przekraczająca oczekiwania

W pierwszym etapie firma skupiła się na produktach odzieżowych – segmencie o największym potencjale oszczędności w wyniku zwiększenia efektywności magazynowania i kompletacji.

Etap ten zakończył się tak wielkim sukcesem, że w etapie drugim firma przyjęła założenie: „Jeśli przedmiot mieści się w AutoStore, to trafia on do AutoStore”. Ostatecznie pojemność magazynowa i wydajność kompletacji systemu zwiększyły się czterokrotnie.

– Projekt przebiegł bezproblemowo i bezboleśnie, a my jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że możemy w 100% korzystać z systemu już od pierwszego dnia. Dodatkowym miłym zaskoczeniem było to, że koszty spadły w stopniu większym, niż przewidywaliśmy – dodaje Nielsen.

Ekrany komputerów w magazynie XXL i pracownicy magazynu

Zaprojektowane z myślą o przyszłym rozwoju

– Sukces, jaki odnieśliśmy po wdrożeniu systemów eManager i AutoStore w Norwegii, sprawił, że nie wahaliśmy się długo przed podjęciem decyzji o otwarciu nowego magazynu w Szwecji – mówi Nielsen.

W 2013 roku firma XXL stworzyła kolejne magazynowe centrum dystrybucji w miejscowości Örebro w Szwecji. Magazyn ten jest dostosowany do dynamicznego rozwoju firmy na rynku szwedzkim i fińskim, a do tego obsługuje też nowe rynki europejskie.

– Kiedy zdecydowaliśmy się otworzyć centrum dystrybucyjne w Szwecji, priorytetem było jego jak najszybsze uruchomienie i wdrożenie do naszych procesów logistycznych. Realizując nasze założenia, firma Element Logic ustanowiła nowy rekord świata w najszybszym oddaniu systemu automatycznego do eksploatacji. Wszystko zajęło jej jedynie dwa miesiące, dzięki czemu nasze centrum dystrybucyjne działało na pełnych obrotach już pierwszego dnia – kontynuuje Nielsen.

Dodaje: – Inwestycja w AutoStore i eManager od Element Logic to gwarancja efektywności i niskich kosztów w naszym łańcuchu dostaw.

Uzyskaj przewagę konkurencyjną

Dowiedz się więcej o tym, jak Element Logic może zoptymalizować wydajność Twojego magazynu

Skontaktuj się z nami już dziś